Treceți la conținutul principal

VIAȚA ESTE IUBIRE, NU LUPTĂ


Din ce în ce mai des, ba unii, ba alții se luptă din răsputeri fără oponenți reali. Mai mult, se erijează și în luptători mandatați să salveze o lume care nu le aparține, dar din care fac parte, ca piese de colț dintr-un puzzle gigant.
Sigur, din nefericire există și bătălii pentru viață, căci există oameni ale căror soartă a ajuns în ghearele vreunei boli fizice sau sociale. Aceștia da, din păcate, trebuie să lupte cu ei înșiși pentru a se salva. Eu nu mă refer la ei ci la sensul aparent pozitiv alocat unei acțiuni benefice dar care este din start îmbrăcată în agresivitate și violență.
Îmi place să cred că am evoluat ca societate, ca trăiri și manifestări. Așa cum, atunci când vrei să te căsătorești, nu procedezi ca-n epoca de piatră, dându-i o ghioagă-n cap ca s-o poți târî în peștera ta, ci o ceri de soție iar relația voastră are la bază sentimentul iubirii și apartenenței – așa este și în societate, dacă te vrei a fi o persoană cu voce și idei rezonante – înțelege că violența indusă (fie și în context pozitiv), nu trebuie afișată ca înlocuitor pentru nevoia de iubire și acceptare interumană. Dragă consumatorule de internet și TV, fă-ți curat în viață când dai de asemenea manifestări. Sunt otrăvitoare și te vei usca la umbra lor.
          Suntem înfășurați strâns în pseudo-lideri care nu ne reprezintă, câștigă discursul cel mai agresiv (al celui care se luptă cu nimeni, nu al celui care începe prin a pune piatră solidă la temelie, în urma unui plan propriu) iar răsunătoare și aparent consistentă a devenit doar vocea de tip sirenă antiaeriana cu rafale de tun, însoțită de o atitudine găsită „pe după blocurile gri”. În loc să iubim și să protejăm natura, ajungem să susținem plasticul și betoanele, chiar și atunci când iau chip de om. Grotesc este că sunt aplaudați lăudându-se cu ce nu sunt, chiar în timp ce ambalează gogoașa-n hârtie creponată și-o dăruiesc în plen.
Există o campanie pentru reîmpădurirea României. Mi-ar plăcea să putem planta și în oameni, natura iar din ei să crească mlădițe noi, cu muguri din care să renască iubirea de semeni, să vedem flori de smerenie, decență, maniere, zâmbete blânde.
          A fi patriot român este un fapt și o responsabilitate, nu o mândrie ci o datorie, de a fi și de a cunoaște. Este o chestiune de conștiință și vine la pachet cu o educație sănătoasă primită „de acasă”, cu un minim de cultură românească și cunoaștere a tradiției autentice. A fi român, înseamnă să fii demn și nu mândru – aceste două noțiuni sunt deseori confundate. Demnitatea vine din simțul măsurii și cunoașterea obiectivă a valorilor și limitelor proprii, are în compoziția sa respect, smerenie și iubire, pe când mândria este doar manifestarea orgoliului iar orgoliul este semn de slăbiciune, nu de putere și caracter sănătos.
          Auzim adesea sintagma „Să construim o lume mai bună!”. Foarte frumos, dar din ce și prin ce metode, omule limpede la minte? Crezi că dintr-un discurs al cărui metalimbaj abundă de frustrări personale, dispreț și agresivitate (chiar dacă mascate de aparența patriotismului tău transparent și de așa-zisele tale bune intenții), poți crea lumea aceea mult visată? Ei bine, am vești triste pentru tine – n-o sa-ți iasă și te faci responsabil de efectele acțiunilor tale prin care îi implici direct sau indirect și pe ceilalți.
Binele nu poate veni decât din pozitiv, acceptare și iubire. Orice alt condiment adaugat meniului ce are iz de luptă populistă urâțește, murdărește și distruge. Viața mea este iubire! TU CE ALEGI PENTRU VIAȚA TA ȘI A CELOR DE ALĂTURI?

Ai grijă ce plantezi, pentru că va veni ziua recoltei!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

BAA DAA BOOM - BAA DAA BOOM! ZĂ OANUL

      Despre multe chestiuni îmi vine a scrie în văzul lumii însă rareori spre niciodată despre afecțiunea mea incurabilă, numită Dorin sau Ză Oanul meu. E cumva așa, să-mi pun inima pe masă, căci sunt capricoarnă interiorizată și timidă, pe alocuri prietenoasă, doar pentru a deveni iubibilă de către cei câțiva viețuitori care îmi înțeleg păienjenișul gândirii și culmea, le sunt chiar simpatică.  Însă azi nu e despre mine ci despre el, cuibărit în inima mea. Un EL, copilăros și de nădejde,  enervant și cicălitor, antisocial în general, însă iubitor până dincolo de sine și devotat într-un fel în care astăzi nu mai ies din fabrică oameni.       Am tăiat lumea mea în jumate și am făcut-o bucată întreagă cu el și am certitudinea că dacă ar fi necesar, el ar împături-o, doar pentru a-mi fi mie mai ușor. E riscant, totuși, să ai lângă tine un astfel de om căci ai posibilitatea să faci tot ce îți dă prin cap și el să te susțină necondiționat. Să creadă în tine într-atât încât să parieze tot

CAMERAMAN VS VIDEOGRAF

  Bună vă fie lunea, în care pun pariu că crește și iarba, căci ieri a plouat! Am promis cu ceva timp în urmă că voi mai reveni cu informații din domeniul meu, fiindcă de când telefoanele pozează în modul pro și filmează așișderea, nu mai spun de editarea pe telefon și profesorul google, pot să apară confuzii și mi se pare de bun simț să ajutăm, cei care putem să facem lumină. E ca și cum m-aș da barman profesionist după ce mi-am luat Tassimo cu capsule acasă. Nu-s și chiar dacă beau cafea tare de peste 20 de ani, habar n-am să deosebesc tipurile aromelor de cafea - proveniență etc dar dacă vii la mine în vizită, am să te întreb dacă ai bea o cafea după denumirile de pe capsule și chiar aș putea părea că știu să îți fac un irish coffee de auzi și cimpoiul în fundal. Textul ăsta nu se vrea a fi nici despre baruri, nici despre barmani și cu atât mai puțin despre cafele ci despre titulaturile astea simandicoase care ar trebui să facă diferența între ”plebe” și ”artiști”.  Cred că acest te

Anul cel vechi, anul cel nou

 A zburat si anul, a adus si ceasul si multe altele pe lângă dar mai presus de asta, ne-a adus iubire si deci sunt recunoscatoare.  Ma bucur ca am avut posibilitatea sa ma vad cu buna parte dintre cei buni ai inimii noastre, pentru a le spune privindu-i in ochi, multumirea. Ce vreau de la 2024? Sa imi vad mai des familia si prietenii, sa ma fereasca si el ca si fratele mai mic de oameni nepotriviti si de situatii neplacute si sa ii tina fericiti pe toti ai nostri. Fericire le doresc si celorlalti care gasesc pete in soarele oricui, caci fericirea te tine ocupat si in general mai vezi doar.. soarele tau si te prinzi ca straluceste si ca e caldut.  Imi mai doresc sa raman intreaga la minte si la suflet, pentru a putea sa aduc in continuare bucurie celor de langa mine. A si vreau sa rad mai mult! Am s-o fac: Zgomotos si cu lacrimi.  Multumim Lui Dumnezeu, a fost un an frumos, cu tot ce trebuie in el. Hai an bun, fa pui, nu fii ranchiunos!