Treceți la conținutul principal

ÎI IUBIM PE CEI PE CARE ÎI IUBIM?


         
              Sigur că fiecare dintre noi avem o părere bună despre propriile acțiuni și principii – așa este și firesc, de altfel, doar că există ceva ce unii dintre noi nu știm: nu știm să iubim.  
„Să nu ucizi” este porunca cel mai des încălcată și totuși cea în care nici nu ne-am putem imagina ca protagoniști. Doamne ferește! Cum am putea noi ucide?! (Noi suntem chiar prea buni la suflet, uneori!). Ei, bine, ucidem. Asasinăm cu sânge rece iubiri, zâmbete și legături umane. Ucidem bucuria și libertatea sufletească prin neiubirea declarată ca iubire. Sufocăm egoist zborul celor de-ale căror aripi ar trebui să ne îngrijim. Pretindem respect și apreciere dar oferim gelozie, invidie și posesivitate (adică egoism în cea mai pură formă!). Dănțuim frenetic pe suflete cu porți larg deschise și turnăm otravă în nectarul armoniei apoi umplem cupele și punem masa. Atunci când gustă, unii se strâmbă, alții tac iar altora li se inundă ochii de durere, dar noi știm că ei nu știu că asta le va face bine și oricum exagerează. Noi știm!
         Evident, nu este vorba despre mine sau tine, ci despre oricine altcineva din lumea asta crudă și necruțătoare! Noi, desigur, suntem fii sau fiice cu inimi pline de recunoștință, părinți protectori și drepți, soți sau soții care poartă zilnic de grijă familiei, cu iubire și sacrificii, un frate sau o soră mereu pregătit(ă) să dea un sfat bun și dezinteresat, un prieten de nădejde al cărui telefon este mereu deschis pentru apropiații săi, sau al cărui sfat întotdeauna va fi altruist...  Chiar dacă uneori se întâmplă ca telefonul să fie indisponibil cu orele, sau căldura vocii să fie bici de gheață, dar suntem oameni, nu-i așa?!
Noi suntem cei buni și deseori dezamăgiți de semenii noștri, atât de nerecunoscători și puțini toleranți cu neînsemnatele noastre derapaje. Noi nu rănim prin brutalitatea cuvântului sau faptei, ci suntem sinceri și asumați. Nu este agresivitate aceea când lovim cu securea adevărului nostru, când îi judecăm și îi pedepsim în funcție de realitățile noastre, ci este grijă purtată alor noștri. Nici mare lucru nu le facem când îi neglijăm sau mai grav, când îi agresăm emoțional. Cum care „AI NOȘTRI”?! Păi ei sunt toți cei pe care îi deținem în proprietate absolută. Ei ni s-au dăruit într-o zi și asta înseamnă că putem face ce vrem cu stările lor. Noi le vrem binele întotdeauna și le-o arătăm ori de câte ori putem, așa cum noi știm mai bine. Legăm cu lanțuri grele visele celui de-alături, căci avem acest drept. El însuși ni le-a dat, încredințându-ni-le spre păstrare, cu vocea tremurândă, cu ochii luminoși și aripile-ntinse.    
Este iubire atunci când dăruiești șoptind sau pășind pe vârfuri în preajma sufletului de alături, atunci când ierți și când primești iertarea dar mai ales atunci când nu repeți greșeala. Nu putem dărui cu pumnii încleștați și nici zâmbi scrâșnind din dinți. Vorbind, nu ascultăm iar ochii închiși nu vor putea vedea.
Este iubire când stai la un pas distanță de limitele celuilalt și când în loc să afirmi, declari blând ce simți și apoi întrebi (evident, nu retoric!). Nu întreba însă niciodată dacă ești iubit(ă), pentru că și asta este tot posesivitate. 
Nimeni nu trebuie să se simtă captiv în păienjenișul frustrărilor noastre, nimeni nu trebuie să simtă teamă sau obligativitate în preajma noastră și în esență nimeni să nu simtă că trebuie să ne iubească și nici să ne accepte „binele necerut” și nici „micile” derapaje.
Nimeni nu trebuie să facă nimic, însă noi toți avem nevoie să fim iubiți...

... CE NE FACEM?!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

BAA DAA BOOM - BAA DAA BOOM! ZĂ OANUL

      Despre multe chestiuni îmi vine a scrie în văzul lumii însă rareori spre niciodată despre afecțiunea mea incurabilă, numită Dorin sau Ză Oanul meu. E cumva așa, să-mi pun inima pe masă, căci sunt capricoarnă interiorizată și timidă, pe alocuri prietenoasă, doar pentru a deveni iubibilă de către cei câțiva viețuitori care îmi înțeleg păienjenișul gândirii și culmea, le sunt chiar simpatică.  Însă azi nu e despre mine ci despre el, cuibărit în inima mea. Un EL, copilăros și de nădejde,  enervant și cicălitor, antisocial în general, însă iubitor până dincolo de sine și devotat într-un fel în care astăzi nu mai ies din fabrică oameni.       Am tăiat lumea mea în jumate și am făcut-o bucată întreagă cu el și am certitudinea că dacă ar fi necesar, el ar împături-o, doar pentru a-mi fi mie mai ușor. E riscant, totuși, să ai lângă tine un astfel de om căci ai posibilitatea să faci tot ce îți dă prin cap și el să te susțină necondiționat. Să creadă în tine într-atât încât să parieze tot

CAMERAMAN VS VIDEOGRAF

  Bună vă fie lunea, în care pun pariu că crește și iarba, căci ieri a plouat! Am promis cu ceva timp în urmă că voi mai reveni cu informații din domeniul meu, fiindcă de când telefoanele pozează în modul pro și filmează așișderea, nu mai spun de editarea pe telefon și profesorul google, pot să apară confuzii și mi se pare de bun simț să ajutăm, cei care putem să facem lumină. E ca și cum m-aș da barman profesionist după ce mi-am luat Tassimo cu capsule acasă. Nu-s și chiar dacă beau cafea tare de peste 20 de ani, habar n-am să deosebesc tipurile aromelor de cafea - proveniență etc dar dacă vii la mine în vizită, am să te întreb dacă ai bea o cafea după denumirile de pe capsule și chiar aș putea părea că știu să îți fac un irish coffee de auzi și cimpoiul în fundal. Textul ăsta nu se vrea a fi nici despre baruri, nici despre barmani și cu atât mai puțin despre cafele ci despre titulaturile astea simandicoase care ar trebui să facă diferența între ”plebe” și ”artiști”.  Cred că acest te

Anul cel vechi, anul cel nou

 A zburat si anul, a adus si ceasul si multe altele pe lângă dar mai presus de asta, ne-a adus iubire si deci sunt recunoscatoare.  Ma bucur ca am avut posibilitatea sa ma vad cu buna parte dintre cei buni ai inimii noastre, pentru a le spune privindu-i in ochi, multumirea. Ce vreau de la 2024? Sa imi vad mai des familia si prietenii, sa ma fereasca si el ca si fratele mai mic de oameni nepotriviti si de situatii neplacute si sa ii tina fericiti pe toti ai nostri. Fericire le doresc si celorlalti care gasesc pete in soarele oricui, caci fericirea te tine ocupat si in general mai vezi doar.. soarele tau si te prinzi ca straluceste si ca e caldut.  Imi mai doresc sa raman intreaga la minte si la suflet, pentru a putea sa aduc in continuare bucurie celor de langa mine. A si vreau sa rad mai mult! Am s-o fac: Zgomotos si cu lacrimi.  Multumim Lui Dumnezeu, a fost un an frumos, cu tot ce trebuie in el. Hai an bun, fa pui, nu fii ranchiunos!